Menu
Język: Program Magazynowy - Wersja angielska Program Magazynowy - Wersja polska

Stosując model LIFO zauważymy, że oprogramowanie wybiera najpierw towar (do wydania) z najwcześniejszej dostawy. Zwróćmy również uwagę, że jeżeli ilość towaru, jaką określiliśmy (do wydania), jest większa niż ilość pierwszej dostawy, to pozostały towar (do wydania) jest wybierany z kolejnych dostaw - technika ta działa zarówno dla modelu LIFO, jak i FIFO.

Uzytkownicy i uprawnienia - instrukcja obsługi

  • Oprogramowanie magazynowe LoMag, podczas wydawania towaru, automatycznie przelicza cenę i wartość towaru na podstawie cen zakupu z odpowiednich dostaw.

Poza technikami FIFO i LIFO istnieje również możliwość wybrania towaru na dokument z konkretnej dostawy.

8. Podgląd i wybór dostaw - wybór towaru na dokument z konkretnej dostawy.

Oprogramowanie LoMag umożliwia nam zakładanie indywidualnych kont dla każdego pracownika oraz zdefiniowanie dla niego odpowiednich uprawień. System logowań użytkowników do oprogramowania jest zalecany, jeżeli z jednego stanowiska korzysta kilka osób, np. administrator, magazynier(-rzy), księgowy, itp. Dzięki funkcji ról w programie LoMag możemy szybko określić oraz nadać odpowiednie prawa dostępu, jakie powinny posiadać dane grupy użytkowników.

W oprogramowaniu LoMag istnieją możliwości ograniczenia uprawnień:

  • Dostęp tylko do wybranych magazynów
  • Dodając towar na dokument LoMag program automatycznie określa, z której dostawy towar ma zostać wydany (za pomocą metod FIFO lub LIFO). Jednak w oprogramowaniu LoMag nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać towar na dokument z konkretnej dostawy, czy dostaw.

  • Dostęp do części funkcjonalności (np. użytkownik nie ma możliwości oglądania raportów)
  • Dostęp tylko do wybranych operacji (np. użytkownik może dodawać dokumenty, ale nie może ich edytować lub zmieniać)
  • W celu wydania na dokument towaru z konkretnej dostawy, przejdźmy do dokumentu LoMag, następnie wybierzmy przykładowy towar złożony z kilku dostaw.

    Program Magazynowy

1. Administrator oraz moduł logowania.

Przejdźmy do części LoMag, w której znajduje się lista dostaw – znajdziemy tam pola LoMag, LoMag, LoMag oraz inne (w przypadku włączenia niedomyślnych funkcji w ustawieniach oprogramowania). W celu wydania na dokument towaru z odpowiedniej dostawy - znajdźmy interesującą nas dostawę, a następnie w jej komórce w kolumnie LoMag określmy ilość towaru do wydania.

Oprogramowanie magazynowe LoMag uruchamia się domyślnie w trybie administracyjnym bez logowania (nie wymaga podania przy starcie loginu i hasła). Administrator to użytkownik, który ma pełne prawa dostępu do wszystkich narzędzi programu. Warto zabezpieczyć konto administratora loginem i hasłem, poprzez które zostanie zablokowany dostęp do oprogramowania oraz danych magazynowych osobom nieupoważnionym.

Zabezpieczanie konta administratora

Dla przykładu chcemy wydać naszemu odbiorcy 50kg marchwi z dostawy o nr. "PZ000009/13 - M1" i 30kg marchwi z dostawy o nr "PZ000011/13 - M1"; aby tego dokonać szukamy w tabeli LoMag pierwszą interesującą nas dostawę (czyli nr "PZ000009/13 - M1").

Program Magazynowy

Aby zabezpieczyć konto administratora należy nadać dla niego odpowiedni login i hasło. Aby to wykonać, musimy przejść do górnego menu LoMag. Zostanie uruchomiony interfejs modułu LoMag, w którym znajdziemy tylko jednego użytkownika ("Administrator").

Program Magazynowy

Po wyszukaniu wiersza z odpowiednią dostawą, przechodzimy do komórki kolumny LoMag - wprowadzamy ilość, jaka ma zostać z tej dostawy wydana (czyli 50kg) i klikamy klawisz "ENTER".

Program MagazynowyProgram Magazynowy

W celu zdefiniowania dla konta loginu i hasła, z listy użytkowników zaznaczamy pozycję administratora, a następnie klikamy w LoMag, który znajduje się na pasku narzędziowym interfejsu LoMag.

Program Magazynowy

Po wykonaniu powyższych czynności zostanie uruchomione okno LoMag. Kierujemy się do części LoMag, w której podajemy login w polu LoMag, np. "admin" oraz dwukrotnie podajemy hasło dla naszego konta (LoMag, LoMag). Aby zapisać zmiany i zamknąć okno LoMag używamy klawisza LoMag.

Program MagazynowyProgram Magazynowy

Pozostało nam jeszcze wydanie 30kg marchwi z dostawy o nr "PZ000011/13 - M1" w tym celu działamy podobnie, jak powyżej.

Program Magazynowy

  • Zaleca się zapisanie danych do konta administratora. W przypadku zgubienia danych do logowań, jedynym wyjściem, by odzyskać dostęp do programu, jest wysłanie bazy programu LoMag do producenta.
Program Magazynowy

W taki oto sposób wybraliśmy towar z konkretnych dostaw na dokument magazynowy.

Od teraz nasze podstawowe konto administratora jest zabezpieczone loginem i hasłem. Warto wylogować się z oprogramowania i zalogować ponownie.

Logowanie

  • Oprogramowanie magazynowe LoMag, podczas wydawania towaru, automatycznie przelicza cenę i wartość towaru na podstawie cen zakupu z odpowiednich dostaw.

9. Wyszukiwanie dokumentów

Przed chwilą nadaliśmy dane do logowania dla naszego konta administratora. Aby sprawdzić system logowania musimy najpierw wylogować się z oprogramowania; by tego dokonać musimy z menu wybrać LoMag następnie LoMag

Program Magazynowy

W oprogramowaniu istnieje narzędzie wyszukiwania dokumentów. W tym celu korzystamy z modułu LoMag, który jest domyślnie uruchomiony przy stracie (otwieraniu) pracy jednego z magazynów.

Program MagazynowyProgram Magazynowy

Zanim zostaniemy wylogowani ukaże się komunikat z informacją o zamknięciu wszystkich okien oprogramowania.

Program Magazynowy

Okno LoMag możemy również uruchomić za pomocą ikony LoMag, która znajduje się na pasku narzędziowym. Alternatywą na otwarcie modułu LoMag jest skrót klawiszowy "Ctrl+F".

Program Magazynowy

Jeżeli jesteśmy pewni, że wszystkie okna operacji (np. dokumentów) zostały przez nas zamknięte i możemy pozwolić aplikacji na automatyczne zamknięcie pozostałych okien, to klikamy LoMag. Następnie zostanie wyświetlony interfejs logowania.

Program Magazynowy

W module LoMag możemy wyszukiwać dane dotyczące towarów, kontrahentów oraz dokumentów, które teraz nas najbardziej interesują. Aby wyszukać dokumenty magazynowe przechodzimy do zakładki LoMag.

Program Magazynowy

W oknie LoMag podajmy login oraz hasło dla naszego konta administratora. Po wprowadzeniu poprawnych danych zostaniemy zalogowani do oprogramowania.

Program Magazynowy

2. Dodawanie nowego użytkownika.

W oknie LoMag znajduje się pole wyszukiwań (LoMag), menu narzędziowe przeznaczone do zarządzania dokumentami (LoMag) oraz lista dokumentów magazynowych (LoMag).

Program Magazynowy

Jeżeli ze stanowiska, na którym jest zainstalowane oprogramowanie LoMag, korzysta kilka osób i chcemy zabezpieczyć dostęp do programu magazynowego, wystarczy dodać nowego użytkownika i nadać dla niego odpowiednie prawa dostępu.

Lista dokumentów w module LoMag jest pusta; aby wyświetlić pełną listę dokumentów magazynowych klikamy w przycisk LoMag, po czym wyświetli się nam pełna lista dokumentów magazynowych w bazie programu LoMag.

Program Magazynowy

Aby uruchomić moduł utworzenia nowego użytkownika z górnego menu należy wybrać LoMag. Po czym zostanie wyświetlone okno LoMag.

Program Magazynowy

Wyszukiwać dokumentów magazynowych można na kilka sposobów. Za pomocą fragmentu tekstu, po określeniu konkretnego towaru lub/i konkretnego kontrahenta, typu dokumentu oraz za pomocą fragmentu kodu kreskowego, czy uwag umieszczonych na dokumencie. Określając kilka pól dla jednego wyszukiwania, ograniczamy nasze pole wyszukiwań.

W oknie dialogowym LoMag znajduje się kilka pól potrzebnych do utworzenia nowego użytkownika. Pola te służą do wprowadzenia informacji dotyczących preferencji użytkownika - nazwa, login, wersja językowa programu, hasło oraz rola użytkownika (np. nadania mu wszystkich praw (Administrator) lub tylko ich część).

Dla przykładu wyszukajmy dokumenty przyjęcia na magazyn kontrahenta "Jan Kowalski", który zawiera na dokumencie towar "Marchew" - w tym celu w polu określamy pola LoMag (czyli Przyjęcie na magazyn), LoMag (czyli "Jan Kowalski") oraz LoMag (czyli "Marchew").

Program Magazynowy

Stosując kilka kryteriów wyszukiwania, możemy znacząco ograniczyć pole wyszukiwań.

Utwórzmy zatem nowego użytkownika, który nie będzie pełnił roli administratora, ale będzie posiadał tylko część jego praw. Korzystając z pól LoMag oraz LoMag nadamy nazwę użytkownikowi oraz nazwę potrzebną dla niego przy logowaniu, czyli loginu. Na przykład może to być nazwisko oraz stanowisko pracownika, dla którego tworzymy dane konto, np. "ExampleStoreman".

Program Magazynowy

Pasek narzędziowy umożliwia nam edycję (LoMag) oraz usunięcie (LoMag) dokumentu magazynowego. Pozwala nam również na wydrukowanie (LoMag) zestawienia dokumentów oraz jego eksportowanie (LoMag) do pliku Excel.

  • Nazwa oraz login użytkownika nie muszą być identyczne, jak najbardziej mogą się od siebie różnić - nazwą użytkownika może być, np. rzeczywiste imię i nazwisko pracownika, dla którego tworzymy konto.
  • Zwróćmy uwagę na formę loginu jaki utowrzylśmy, (np. wielkość liter, znaki specjalne). W takiej samej formie przyszły użytkownik będzie musiał wprowadzać login przy logowaniu.

Następnie wybierzemy rolę dla naszego użytkownika - w tym celu korzystamy z pola LoMag. Jak już wspomnieliśmy wyżej będzie to użytkownik z ograniczonymi prawami w użytkowaniu oprogramowania, zatem nie będzie on Administratorem; rozwińmy listę pola LoMag, aby sprawdzić dostępne role do wyboru.

Program Magazynowy

Możemy dowolnie skonfigurować okno dialogowe modułu LoMag, np. możemy zarządzać wyświetlaniem dowolnych kolumn, zmieniać nazwę kolumn, itp. Istnieje również funkcja filtrowania danych; pomaga ona w szybki sposób wyświetlić odpowiednie dokumenty po zdefiniowanych przez nas wariantach. Funkcja ta nie jest tak często stosowana przy dokumentach, jak przy np. towarach. Aby zapoznać się z funkcjami konfigurowania okna dialogowego LoMag oraz filtrowania danych zapraszamy do przejścia tutaj, a następnie do przejścia do punktu 6.3 Pasek narzędziowy, konfiguracja oraz filtrowanie danych.

10. Dokument BO

  • W oprogramowaniu LoMag istnieje możliwość tworzenia własnych ról, np. rolę dla zastępcy głównego magazyniera i nadania dla niego odpowiednich praw dostępu. Jak dodać nowe, indywidualne role użytkowników, przedstawimy poniżej w niniejszej instrukcji.
Program Magazynowy

Dodatkowo możemy określić w polu LoMag wersję językową programu LoMag, preferowaną przez użytkownika.

Na dokumencie BO znajdują się towary, które zostały dodane wraz ze stanem początkowym w kartotece towarów, czyli dodając towar w module LoMag nadaliśmy mu wówczas LoMag.

Pod koniec nadajemy hasło użytkownikowi, wykorzystując w tym celu pola LoMag oraz LoMag. Aby zapisać użytkownika do oprogramowania klikamy klawisz LoMag.

Program Magazynowy

Aby przejrzeć dokument otwarcia BO, musimy przejść do modułu LoMag, a następnie określić typ dokumentu jako "Bilans Otwarcia". Zostanie wyświetlona pozycja dokumentu bilansu otwarcia.

Program Magazynowy
  • Hasła w obydwu polach muszą być identyczne, w innym przypadku konto nie zostanie utworzone oraz zostanie wyświetlony komunikat błędu.
  • W celu otwarcia i przejrzenia dokumentu klikamy dwukrotnie w jego pozycję lub używamy przycisku LoMag.

    Program Magazynowy
  • Zwróć uwagę na formę loginu jaki utworzyłeś, (np. wielkość liter, znaki specjalne). W takiej samej formie przyszły użytkownik będzie musiał wprowadzać login przy logowaniu.

Tym oto sposobem utworzyliśmy nowego użytkownika; przejdźmy do modułu zarządzania rolami i ustawmy dla naszego użytkownika odpowiednie prawa dostępu.

3. Zarządzanie rolami

Dokument bilans otwarcia zawiera informacje, jaka ilość towarów została określona przy otwarciu magazynu. Po otwarciu dokumentu istnieje możliwość korekty ilości towarów oraz cen. Przy edycji historycznych dokumentów należy jednak pamiętać, by nie usuwać i nie zmniejszać ilości towarów, które zostały potem wydane.

11. Remanent

Idea ról jest taka, że raz określona rola może być wykorzystywana dla wielu pracowników, np. z programu LoMag może korzystać wielu magazynierów, kilku księgowych i Administrator. Tylko jeden raz definiujemy uprawnienia magazyniera, a potem przypisujemy rolę magazynier do wielu użytkowników.

Rzeczywista ilość towarów na stanie magazynowym może odbiegać od wartości stanów określonych w programie komputerowym - wpływa na to wiele różnych czynników. Z tego też powodu zaleca się przeprowadzać co pewien okres proces inwentaryzacji (remanent).

11.1 Uruchomienie modułu remanentu.

Aby uruchomić moduł do zarządzania rolami (prawami) wybieramy z górnego menu LoMag pozycję LoMag. Zostanie uruchomione okno LoMag.

Program Magazynowy

Oprogramowanie magazynowe LoMag pozwala nam na przeprowadzanie procesu inwentaryzacji stanów magazynowych. Kreator remanentu programu LoMag można uruchomić na dwa sposoby. Pierwszy sposób: przechodzimy do głównego menu oprogramowania LoMag do części LoMag

Program Magazynowy

Drugi sposób przejścia do modułu procesu inwentaryzacji odbywa się za pomocą ikony remanentu na pasku narzędziowym programu, który znajdziemy pod głównym menu.

Został wczytany interfejs modułu do zarządzania rolami i prawami użytkowników. W górnej części znajdziemy przyciski LoMag, LoMag - służą one kolejno do dodania nowej roli oraz usunięcia już istniejących ról. Listę istniejących ról znajdziemy w lewej części interfejsu (kolumna LoMag). Równolegle, po prawej stronie, znajdziemy okno z uprawnieniami użytkowników.

Program Magazynowy

  • W przypadku, gdy dana rola została już przypisana do jednego z użytkowników, nie istnieje możliwość usunięcia jej z bazy danych oprogramowania LoMag.
Program Magazynowy

Po użyciu jednej z powyższych metod zostanie uruchomione okno modułu LoMag, dzięki któremu będziemy mogli zacząć inwentaryzację stanu magazynu.

Program Magazynowy

11.2 Kreator remanentu.

W oknie LoMag znajdziemy drzewo wszystkich funkcji oprogramowania, każdą funkcję za pomocą LoMag (krzyżyka) możemy rozwinąć na pod-funkcje, a także niektóre pod-funkcje możemy jeszcze głębiej rozwinąć.

LoMag to moduł służący do inwentaryzacji magazynu. Podczas tego procesu zostanie utworzony dokument remanentu oraz dokument korekty stanów magazynowych.

Program Magazynowy

Kreator umożliwia nam przeprowadzenie inwentaryzacji tradycyjnej (Remenent) oraz inwentaryzacji na dokumencie otwarcia (bilans otwarcia) na trzy sposoby:

Dla roli administratora nie możemy zarządzać prawami. Administrator ma pełne prawa do wszystkich funkcji. Przejdźmy zatem do roli magazyniera i sprawdźmy, czym różni się pole LoMag.

Program Magazynowy

  • Utworzenie remanentu na podstawie aktualnego stanu magazynowego.
  • Utworzenie remanentu na podstawie arkuszy spisowych.

W pierwszej części instrukcji remanentu zostanie opisany tradycyjny remanent, później od punktu 11.8 zostanie opisany remanent na dokumencie BO.

Jak widzimy dla roli "Magazynier" istnieje możliwość ustawienia uprawnień dla wszystkich funkcji. Pole LoMag, które znajduje się przy danej funkcji, oznacza że dla wybranej roli (czyli "Magazynier") użytkownicy mają pełny dostęp do danej funkcji, czy też pod-funkcji. Pole LoMag oznacza, że użytkownicy z rolą magazyniera nie posiadają praw dla tej funkcji.

11.3. Remanent tradycyjny: Utworzenie remanentu na pustym dokumencie.

Utwórzmy nową rolę, dla której nadamy odpowiednie prawa. Np. dla zastępcy głównego magazyniera - w tym celu klikamy LoMag, następnie zostanie dodana nowa rola do listy LoMag (patrz poniżej).

Program Magazynowy

Sposób ten pozwala nam na utworzenie pełnego jak i częściowego remanentu magazynowego. W tym przypadku inwentaryzacja rozpocznie się od pustego dokumentu magazynowego, na którym użytkownik dodaje kolejno towary wraz z ich korektą stanów.

Aby utworzyć remanent na podstawie pustego dokumentu magazynowego w oknie LoMag wybieramy LoMag, a następnie zatwierdzamy nasz wybór klikając przycisk LoMag.

Przejdźmy teraz do pola LoMag i wprowadźmy nazwę dla nowej roli, dla przykładu możemy ją nazwać "Zastępca Magazyniera". Następnie przejdźmy do pola LoMag i ustawmy prawa dla użytkowania poszczególnych funkcji programu.

Program Magazynowy

Program Magazynowy

Zostanie uruchomiony pusty dokument remanentu.

Program Magazynowy

Domyślnie, przy utworzeniu nowej roli, program nadał prawa dla wszystkich funkcji. Za pomocą LoMag możemy rozwinąć funkcje o dodatkowe opcje oraz za pomocą LoMag, LoMag możemy odznaczyć i zaznaczyć funkcje, do których ma prawo dana rola.

Dla przykładu wyłączmy naszej roli prawa do usuwania kontrahentów, w tym celu przejdźmy do uprawnienia LoMag i odznaczmy pole LoMag - w taki sposób pozbawiliśmy naszej roli prawa do usuwania kontrahentów. W identyczny sposób działamy z pozostałymi uprawnieniami, które chcemy wyłączyć danej roli.

Program Magazynowy

Po ustawieniu wszystkich praw akceptujemy nasze zmiany klawiszem LoMag, a następnie zamykamy okno modułu LoMag.

Załóżmy, że podczas inwentaryzacji magazynu, została określona niezgodność towarów między stanem rzeczywistym a stanem na dokumentach. Przykładowo były to dwa towary ? marchew i ziemniaki. Magazynier znalazł na magazynie 40kg marchwi, a ilość pozostałych ziemniaków, jaka znajduje się na magazynie, nie nadaje się do odsprzedaży i dalszego użytku. Przeprowadzimy zatem remanent częściowy dla dwóch towarów. W takich przypadkach należy zredukować zależności między rzeczywistym stanem magazynu a oprogramowaniem magazynowym. W tym celu używamy przycisku LoMag, po którym zostanie wyświetlone okno dodania towaru na dokument remanentu.

Program Magazynowy

Program Magazynowy

Następnie wybieramy towar, dla którego chcemy zmienić stan magazynowy - w naszym przypadku będą to "marchewki", dla których odkryliśmy sprzeczność pomiędzy stanem rzeczywistym a stanem w oprogramowaniu.

Program Magazynowy

Należy podkreślić, że tworzenie kont i nadanie im odpowiednich uprawnień jest bardzo ważne. Zwykły użytkownik oprogramowania magazynowego, taki jak np. magazynier, nie powinien posiadać praw do usuwania informacji na temat dokumentów, kontrahentów, magazynów, itp. Usunięcie danych przez pracowników firmy jest procesem nieodwracalnym. Usunięte dane mogą być odzyskane tylko na podstawie wcześniej wykonanej kopii zapasowej bazy danych (cała zawartość magazynu zostanie cofnięta do momentu wykonania kopii). Warto zatem odpowiednie skonfigurować konta swoim pracownikom oraz tworzyć regularnie kopie bazy danych.

Przykład zastosowania ograniczeń użytkownika

Po wybraniu naszego towaru zostały określone pozostałe pola formularza, w tym również aktualny stan towaru na magazynie w oprogramowaniu LoMag. Jak widzimy stan ten nie odpowiada rzeczywistemu; aby skorygować tę różnicę przechodzimy do pola LoMag i wprowadzamy rzeczywisty stan magazynowy towaru "marchewki" ("40kg"). Następnie zatwierdzamy zmiany klawiszem LoMag, po czym towar zostanie dodany na dokument.

Program Magazynowy

W przypadku ustawienia ograniczeń dotyczących danych funkcjonalności dla danego użytkownika, jego interfejs oprogramowania LoMag dla tych danych również jest ograniczony.

W polu LoMag wyświetlają się wszystkie dostawy na magazyn z danym towarem. Podczas zmiany stanu magazynowego możemy określić, z której dostawy ma zostać zmniejszony lub zwiększony stan danego towaru - jak zarządzać funkcją LoMag opisujemy szczegółowo tutaj w punkcie ósmym "Podgląd i wybór dostaw".

Dla przykładu zablokowaliśmy naszemu użytkownikowi możliwość usuwania dokumentów PZ. Widzimy różnicę pomiędzy interfejsem LoMag pomiędzy administratorem (patrz: EKRAN #1) a rolą użytkownika (patrz: EKRAN #2), dla której możliwość usunięcia (LoMag) dokumentu została zablokowana.

Program MagazynowyProgram Magazynowy

4. Lista użytkowników

Podczas przeprowadzonego remanentu odkryliśmy również sprzeczność towaru "Ziemniaki". W tym przypadku podstępujemy analogicznie jak dla towaru "Marchewki". (Z powodu zepsucia się danego dobra, zmniejszamy jego stan - w naszym przypadku będzie on równy zero.)

Program Magazynowy

Aby przejść do modułu LoMag, w którym istnieje możliwośc dodawania i edytowania użytkowników oraz skorzystania z kilku innych narzędzi, wybieramy z górnego menu LoMag.

Program Magazynowy

Powyższe towary wraz z korektami stanów magazynowych zostały dodane na dokument remanentu.

Program Magazynowy

W oknie LoMag znajdziemy możliwość dodania (LoMag), edytowania (LoMag) oraz usuwania (LoMag) użytkownika. Istnieje również możliwość wydruku (LoMag) i eksportowania (LoMag) listy użytkowników.

W przypadku zakończenia proces inwentaryzacji klikamy LoMag. Zostaniemy poproszeni przez oprogramowanie o potwierdzenie przeprowadzonego remanentu.

Program Magazynowy

W celu zatwierdzenia remanentu klikamy LoMag. Następnie w przypadku przeprowadzonego częściowego remanentu, czyli nie uwzględnienia wszystkich towarów na dokumencie, zostaniemy zapytani, czy dodać na dokument brakujące towary i określić ich stan równy zero (patrz poniżej).

Program Magazynowy

Z dodawaniem nowego użytkownika zapoznaliśmy się już przed chwilą (LoMag). Nadszedł czas do zapoznania się z jego edycją. W celu edycji użytkownika w pierwszej kolejności wybieramy z listy danego użytkownika, którego chcemy edytować, a następnie klikamy LoMag. Dla przykładu wybierzmy dodanego przez nas przed chwilą użytkownika i użyjmy klawisza LoMag.

Program Magazynowy

Po wybraniu LoMag na dokument zostaną dodane pozostałe towary ze stanem 0 (patrz poniżej).

Program Magazynowy

W przypadku pominięcia pozostałych towarów w procesie inwentaryzacji klikamy LoMag.

Program Magazynowy

Zostało wyświetlone okno LoMag, które jest bardzo podobne do modułu LoMag.Możemy zmienić nazwę użytkownika, przyznaną mu rolę oraz uprawnienia do poszczególnych magazynów. Istnieje również możliwość wyłączenia użytkownika oraz zmiany jego loginu oraz hasła.

Zostaniemy powiadomieni o zatwierdzeniu remanentu oraz zostanie wyświetlony moduł LoMag, w którym znajdują się informacje o stanie i wartości towaru przed i po remanencie.

Program Magazynowy

W celu uniemożliwienia użytkownikowi dalszych prac na koncie oraz zablokowania kolejnych logowań do oprogramowania, odznaczamy pole LoMag - od tej pory konto użytkownika jest wyłączone.

Wraz z procesem remanentu zostaje utworzony dokument korekty (LoMag).

Program Magazynowy

W celu zmiany nazwy loginu czy nadania nowego hasła, zaznaczamy opcję LoMag, po której zostaną odblokowane potrzebne pola do zmiany danych użytkownika.

Program Magazynowy

W celu zapisania przeprowadzonych modyfikacji klikamy LoMag.

Aktywni użytkownicy.

Dokument utworzonego remanentu możemy wyszukać za pomocą modułu LoMag. Jak wyszukiwać dokumentów magazynowych w module LoMag zostało szczegółowo opisane tutaj w punkcie 9. Wyszukiwanie dokumentów.

11.4 Remanent tradycyjny: Utworzenie remanentu na podstawie aktualnego stanu magazynowego.

Z funkcji dotyczących logowań pozostał nam jeszcze jeden moduł LoMag, który informuje nas o aktualnie podłączonych do programu użytkownikach. Aby uruchomić moduł z głównego menu oprogramowania wybieramy LoMag, następnie z rozwiniętej listy wybieramy LoMag. Zostanie uruchomione okno modułu LoMag.

Program Magazynowy

Utworzenie remanentu na podstawie aktualnego stanu magazynowego pozwala nam również na stworzenie pełnego jak i częściowego remanentu magazynowego. Sposób ten charakteryzuje się jednak rozpoczęciem remanentu od automatycznego dodania wszystkich towarów na dokument wraz z aktualnymi wartościami.

W celu utworzenia remanentu na podstawie aktualnego stanu magazynowego w module LoMag wybieramy opcję LoMag, a następnie klikamy LoMag.

Program Magazynowy

Zostanie uruchomiony dokument wraz ze pełną listą towarów dostępnych na magazynie.

Program Magazynowy

W celu dokonania korekty stanu danego towaru klikamy w jego pozycję na dokumencie, a następnie używamy funkcji edycji (LoMag).

Interfejs okna wyświetla wszystkich aktualnie podłączonych użytkowników do programu. Jeżeli wyposażyliśmy magazyn w kilka stanowisk komplementacyjnych, na których posiadamy oprogramowanie LoMag i korzystamy z funkcji sieci, to w module LoMag zostaną wyświetleni wszyscy użytkownicy podłączeni do tej sieci.W oknie znajdziemy również możliwość wydruku(LoMag) oraz eksportu do pliku (LoMag) listy podłączonych w danej chwili użytkowników. Istnieje również możliwość zarządzania układem tabeli (LoMag), w której zarządzamy widocznością kolumn, nazwą oraz szerokością kolumn, itp. (patrz poniżej).